Warning: Declaration of quickmenu_nav_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = NULL, $id = 0) in /home/customer/www/pedikoergastiri.gr/public_html/wp-content/themes/peekaboo/admin/common-functions.php on line 0

Warning: Declaration of Walker_Category_Filter::start_el(&$output, $category, $depth, $args) should be compatible with Walker_Category::start_el(&$output, $category, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/customer/www/pedikoergastiri.gr/public_html/wp-content/themes/peekaboo/admin/common-functions.php on line 0
ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ – ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΑΔΡΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ | Pedikoergastiri.gr
Home   Αρθρογραφία   ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ – ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΑΔΡΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ – ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΑΔΡΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Η αδρή κινητικότητα αφορά την ικανότητα ενός παιδιού να εκτελεί δραστηριότητες που απαιτούν την ενεργοποίηση μεγάλων μυών η μυϊκών ομάδα.Βασικά αδρή κινητικότητα είναι το μπουσούλισμα, το ρολλάρισμα,η βάδιση , το τρέξιμο, το κουτσό κλπ.
Οι δραστηριότητες αδρής κινητικότητας αναπτύσσονται από την ηλικία των 2-3 μηνών όπου το βρέφος σηκώνει το κεφάλι του ψηλά για να εξερευνήσει το περιβάλλον και στηρίζει το βάρος του σώματος του στα χεράκια του.

Παρακάτω θα βρείτε παιχνίδια αδρής κινητικότητας που αφορούν ηλικίες παιδιών από 3-7 ετών
Δείχνουμε κάρτες με ζώα ευδιάκριτα στο παιδί και του ζητάμε:
1) Να κάνει πηδηματάκια όπως ο βάτραχος, να γλιστρήσει σαν το φίδι, να σταθεί στο ένα πόδι σαν τον πελεκάνο, να περπατά αργά σαν τη χελώνα να περπατήσει βαριά όπως ο δεινόσαυρος κλπ.
2) Να περνάει κάτω από το τραπέζι έρποντας με την κοιλιά και επιστρέφει έρποντας με τη πλάτη.
3) Να δίνει κλωτσιές στον αέρα μια με το ένα και μετά με το άλλο πόδι εναλλάξ.
4) Ανασηκώστε τα πόδια του παιδιού και ζητήστε του να περπατήσει με τα χέρια (καροτσάκι του κηπουρού)
5) Σχηματίστε στο πάτωμα ένα κύκλο, ζητείστε από το παιδί να πηδήξει με ενωμένα τα πόδια μέσα και έξω
6) Βάλτε διάφορα εμπόδια (βιβλία, καρέκλες σκαμπό) στο δωμάτιο και ζητήστε του να τρέξει ανάμεσα τους χωρίς να αγγίξει τίποτε. Ορίστε εσείς την έναρξη και τη λήξη του παιχνιδιού.
• Το παιδί πρέπει να περπατήσει με τα τέσσερα, κουβαλώνταςμια εφημερίδα η ελαφρύ βιβλίο στη πλάτη χωρίς να του πέσει σε απόσταση περίπου 2 μέτρων. Το ίδιο μπορεί να πραγματοποιηθεί και προς τα πίσω.
• Σχηματίστε 2 γραμμές στο πάτωμα με χαρτοταινία , που απέχουν μεταξύ τους 25εκ.και έχουν μήκος 3 περίπου μέτρα. Το παιδί πρέπει να περπατήσει ανάμεσα σ’ αυτές τις γραμμές ,χωρίς να τις αγγίξει. Να επαναλάβει πηγαίνοντας προς τα πίσω.
• Στεκόμαστε απέναντι σε απόσταση 2 μέτρων και κάνουμε πάσες με τη μπάλα.Στη συνέχεια αφού πετάμε τη μπάλα κάνουμε ένα παλαμάκι και συνεχίζουμε.
• Κάντε μαζί δουλειές του σπιτιού (δραστηριότητες που απαιτούν σπρώξιμο,τράβηγμα,και έντονη δράση ξυπνούν τους μυς και τις αρθρώσεις).Μπορεί να βάλει τα άπλυτα στο πλυντήριο, να βάλει τα παιχνίδια στο κουτί, να στρώσει το κρεβάτι, να τοποθετήσει τα βιβλία στη βιβλιοθήκη, να βάλει τα ρούχα στη ντουλάπα κλπ.
• Δεν ξεχνάμε το ποδήλατο, το πατίνι , τη παιδική χαρά ,το κολύμπι ,ποδόσφαιρο μπάσκετ σκαρφαλώματα σε τοίχο αναρρίχησης , περπάτημα σε αυτοσχέδια δοκό (μπορεί να είναι το πεζούλι η το παγκάκι, κλπ.)

Κωνσταντίνα Αργυρού
Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια

Βιβλιογραφία – Πηγές

– www.Familylife.gr
– `Προοδεύοντας` – Joan O’Connor& Elsie Yu (Μετάφραση Δ. Σφετσιώρης – Εκδόσεις Παρισιάννου)
– www.ergotherapeia.gr